anyone who keeps the ability to see beauty never grows old - Franz Kafka



donderdag 15 oktober 2015

vloerkleed, servies en kaarsen.....

Wat zijn het akelige herfstdagen (ja..ja..ik weet dat er veel herfstliefhebbers zijn en ja..ja..ik weet het..leuk, die kaarsjes weer aan!)!
Kaarsjes zijn hier inderdaad ook aan, hoor.
Op de salontafel in oude jampotten.

Op de biedermeiertafel mijn favoriet, samen met Mulled pear & Spices (maar deze is helaas uit het assortiment) van  Dille en Kamille.
 
Op de grote wijntafel, in de grondkandelaar en op de poer.
 
Op de schouw drie houten kandelaars met kaarsen, en naast de schouw de twee "nieuwste" kandelaars van de Sonsbeekmarkt.
  
En we kochten verleden week een vloerkleed. Ik was aanvankelijk bang dat het wat minder ruimtelijk zou werken, maar dat valt reuze mee. Het geeft wel weer een knus gevoel, zo'n wolletje onder je voeten. Het kleed is mooi grijs gemêleerd en ik ben er blij mee.

 
Ook ging ik nog naar de Stamkamer in Lienden. Wat is dat toch een geweldige winkel, met zo'n mooie sfeer! Maar ja...daar werkt het pand op zich natuurlijk ook erg aan mee. 
Ik kocht er weer wat aanvulling van het Broste Nordic Sea servies. Zo regelmatig koop ik er een paar onderdelen bij, een kleine basis kreeg ik en mijn bedoeling is om een servies te krijgen voor 6 personen, zodat ik met kleinere etentjes hiermee kan dekken.


Zoals jullie zien zijn de muren in mijn keuken nog steeds wit. Ook de sidetable en het keukenrek zijn wit. De bedoeling is wel dat er ook een kleurtje komt hier. Ik ga binnenkort de tafel en het rek schilderen. De muren komen later nog. Maar ik ben er niet over uit of het ook grijs gaat worden. De keuken is licht maar ik wil eigenlijk niet alles grijs.
Welke kleur dan wel? Ik moet er nog over nadenken maar tips zijn welkom!

26 opmerkingen:


  1. Housebythewaterhole15/10/15 22:11
    Janny wat een mooie sfeervolle post zet je hier neer, en ja of we het nu leuk vinden of niet...de herfst, de kaarsjes, gezellig binnenshuis...we kunnen er niet onderuit ! Zo'n vloerkleed is heel gezellig en warm héél mooi ligt het bij jouw ! De poer is ook super mooi, ben een grote fan van poeren ene..het tinnen set staat ook mooi :-) :-) :-)
    héél fijn weekend alvast
    geniet ervan
    Liefs Kathy
    House by the Waterhole

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk die herfst, als je tenminste binnen zit, met kaarsjes aan :-)
    Mooi serviesgoed is dat, je hebt al een hele verzameling.
    Soms mis je een vloerkleed hè? Wij hadden dat ook, dus er ook maar een aangeschaft, 't is toch wel lekker iets onder je voeten.
    Groet, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gezellige plaatjes! Het Vloerkleed kleed het net wat meer aan. Staat erg gezellig! Geniet er van.

    Liefs
    Mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind je huis heel sfeervol. Ook je keuken heeft een fijne uitstraling.
    Ik heb in de woonkamer de kleur Elefante van CC op de muren. Deze kleur heeft bij daglicht een bruine ondertoon en 's avonds een grijze. Misschien iets voor jou?
    Proefpotje waarmee je kan testen is zo gekocht.
    Gr, Margo
    (casadinarda.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb ook net weer 2 adresjes gevonden waar ik zo heen fiets om hEt Broste servies uit te breiden. Ik laat het echter bij de bekers, schaaltjes, en kommen. Vind het ook zo prachtig!
    Mooi warm staat je vloerkleed! Lekker huiselijk.....jammer dat de geurkaars uit de collectie is bij D en K...ik heb hem anders ook....


    Liefs Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een gezellige sfeer heb je in huis.
    En een heerlijk vloerkleed, dat geeft de kamer een knusse uitstraling.
    Fijn weekend,
    Groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig en sfeervol.
    Groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Grappig dat we alletwee gek op kandelaars zijn. Ja als ik een leuke zie..... Wil ik hem kopen. Ik zie er bij jouw ook heel wat staan. Gezellig Janny . Dat maakt de lange avond zo gezellig. En een kleed vind ik een kamer aankleden. Ik hou ervan. Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat is het prachtig geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De herfst en vooral de winter zijn ook niet mijn favoriete seizoenen, maar ik doe mijn best om het maar zoveel mogelijk te accepteren...veranderen doen we het toch niet. Je hebt gelukkig wel een sfeervolle woonkamer voor al die uurtjes binnenshuis.

    Het servies dat je verzamelt, ken ik eerlijk gezegd niet. Ik ga eigenlijk zelden naar de Stamkamer, heb het gevoel dat het daar vooral voor totaal inrichting en voor meubels is.

    Fijn weekend Janny! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooi servies zeg en tja ik kan niet anders zeggen dat ik nu echt geniet van de herfst.
    ga eens smorgens vroeg in de dauw de natuur in je weet niet wat je ziet! Tip van een liefhebber! hahaha ga je vast anders over de herfst denken en vergeet niet de geur op te snuiven!!
    fijn weekend
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je kunt in ieder geval lekker warm de komende seizoenen door brengen...gezellig bij je hoor!
    Ik ben gek op geurkaarsjes...alles wat nieuw is probeer ik.
    De geurkaars van Dille en Kamille heb ik ook gehad, alleen bij mij geurde hij bijna niet, je moest er echt met je neus (au) in gaan hangen, om het te ruiken.
    Het vloerkleed maakt het helemaal af...mooi hoor.

    Fijn Weekend,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo....wat heb jij een prachtige open haard zeg! Super mooi en ook zo smaakvol! ( haha, wij hebben dezelfde zo te zien) Hier geen geurkaarsjes.....manlief kan er niet tegen! En ik vind ook niet veel lekker....
    En wat een mooi, stoer servies ben je aan het verzamelen, leuke verjaardagscadeautjes om te vragen!

    fijn weekend.
    Groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik hou ook wel van geurkaarsjes alleen mijn man niet , het beneemt zijn adem ;)
    Jouw vloerkleed is ook heel mooi , het maakt de ruimte lekker cosy.
    Ook het servies is heel mooi , ik geloof niet dat je dit hier vind .
    Fijne avond
    Christel , Garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooi kleed en servies...prachtig....ja leuke winkel de stamkamer...als we in de buurt zijn gaan we er ook altijd even heen....liefs Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik neem het weer maar zoals het komt, en er een positieve draai aan te geven. Afgelopen week de winterkleding tevoorschijn gehaald, en de kast schoongemaakt. Dat doe je weer niet als het prachtig weer is. Je kunt er toch niets aan veranderen.
    Dat servies is prachtig hé. ik heb er ook een aantal schalen van.

    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een heerlijke sfeer heb jij in huis, mooie foto's . Wij hebben ook lekker de haard aan en de kaarsjes, genieten.

    Groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Het nieuwe vloerkleed staat mooi hoor, lekker knus. Leuk dat je naar de Stamkamer bent geweest, altijd fijn om daar inspiratie op te doen en dat servies vind ik ook zo mooi!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een mooie poer op het tafeltje, die zag ik gelijk staan!
    het vloerkleed staat warm en gezellig.. een mooie aanvulling in je woonkamer.
    Groet, Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hahah Janny, je laat me lachen met je "gesnauw" op de herfst, ik zal dus mijn lyrisch herfst liefde maar achterwege laten! Wel fijn dat je, je knussig voelt met het kleed! Geniet er van!
    Groetjes Cora

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik had het servies ook gezien en vind het erg mooi... Mooie poer heb je ook.

    Groetjes, Inge
    de Knotwilg

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat is het gezellig bij je! Wij zitten ook regelmatig naar vloerkleden te kijken, lekker warm voor de winter aan je voeten.
    Ik zie dat ik nog geen volger van je ben, zal mezelf direct aan gaan melden 😉
    Eind november ga ik met Lida naar de Stamkamer in Lienden, we zijn er nog nooit geweest.

    Liefs, Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hopelijk rol je de herfst toch goed door met gezellige kaarsjes en het heerlijke najaarszonnetje!
    Aan het sfeertje wat je in je huis hebt ligt het in ieder geval niet!
    Het servies is mooi hé, extra genieten van een theetje of koffie!
    Liefs, Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ruik je de deurkaarsjes van Dille & Kamille een beetje? Of is de geur niet echt op te merken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het zijn echt bescheiden geurende kaarsen. Ik houd zelf absoluut niet van sterk ruikende kaarsen, die meestal ook bestaan uit onnatuurlijke ingredienten.
      Deze ruik je echt wel als je de kamer binnen komt, maar ze storen niet als je in diezelfde kamer zit.
      Dus ja...ik vind ze lekker.
      Janny

      Verwijderen
  25. Hallo wil je bij deze een gelukkig nieuwjaar wensen, wat aan het rondkijken in blogland jammer genoeg is het me nog steeds niet gelukt om een blog te zetten ... De rust in huis is nog niet optimaal, de privéomstandigheden en de drukte van de feestdagen en al de kleinkinderen vergen zoveel energie dat het gewoon niet lukt ... hoop snel weer een blog te maken als ik weer wat meer rust kan vinden ... tot dan geniet ik van jullie mooie foto's en verhalen ... wens jullie een gezond en mooi 2016 ... Lieve groet Rosita

    BeantwoordenVerwijderen