anyone who keeps the ability to see beauty never grows old - Franz Kafka



zaterdag 19 september 2015

krukken...

Ik heb er weer eens een kruk bij. Dat is de vijfde.
Ben echt dol op oude krukjes en zet ze overal bij in. Heerlijk als je visite hebt en er kan een kruk worden bijgeschoven voor een kop koffie of een glaasje wijn. Of als Ernst er is en hij kan op de kruk zó bijgeschoven worden aan tafel (en dus minder kans dat de stoelen "gevlekt" worden:-). Of als snelle vervanging voor een trapje. Of als ondergrond voor een leuke decoratie. Of....er zijn zo veel mogelijkheden!
Gisteren ging ik even naar de herfstfair op kasteel Cannenburgh in Vaassen. Een leuke, kleine en gezellige fair.
Het was wel een drassige toestand natuurlijk want het had de dagen ervoor veel geregend. Maar gelukkig waren er loopplanken gelegd en ben ik er redelijk ongeschonden uitgekomen.
Er waren veel kramen met heerlijke delicatessen en daar ging natuurlijk wel wat van mee (wel de lekkere én gezonde varianten, hoor). En ook een mooie grijze pompoen (heel zwaar!) werd meegenomen.
Toen ik uiteindelijk ook deze zware kruk nog mee wilde nemen, was het wel even een heel lastige sjouw naar de auto. Maar de kruk was leuk en niet al te prijzig (in tegenstelling tot wat ik bij webshops of woonwinkels zie) dus laten staan was geen optie :-)
Thuisgekomen de kruk op verschillende plaatsen gezet en voorlopig staat hij goed bij de biedermeiertafel met Serena.

 

27 opmerkingen:

  1. Overal waar ik kom kijk ik naar krukjes hihi....bij de kringloop altijd even kijken of ik er iets ouds van kan maken. Maar onze woonkamer is niet zo groot dus moet ik mij inhouden met die krukjes, anders gaan ze er hier over struikelen. :))
    Ja..ik zal er niet over struikelen hihi....maar de andere huisgenoten....
    Staat mooi zo bij de biedermeier tafel!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat had ik moeten weten...Vaassen......dichtbij en leuk! Voor jou beter Janny, anders was ik er waarschijnlijk met jouw kruk vandoor gegaan ;-)

    Liefs Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zulke krukjes vind ik ook altijd mooi en aangezien ze multifunctioneel zijn in gebruik, kun je er best een aantal in huis hebben. En als de prijs ook nog eens heel leuk is, is de verleiding om de kruk te kopen ook wel heel nadrukkelijk aanwezig. Ik vind het in ieder geval een hele geslaagde aanwinst.

    Fijn weekend Janny. Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha, dat is leuk om te lezen. Heb er inmiddels ook al een aantal verzameld, van oud tot nieuw. En het leuke is dat je er leuk mee kunt stylen en veranderen.
    Vind je nieuwe aanwinst erg mooi!

    Groet, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Had ik ook niet laten staan Janny. Beeldig is die en net wat jij schrijft heeft veelzijdig. Wij hebben er op dit moment in de keuken één staan waar we een mooie mand op hebben gezet. Dus nu kom ik in de woonkamer een krukje tekort hihi.
    fijn weekend, liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw hij is super zeg!! mooi gedaan daar wil je wel even mee sjouwen!
    Mooi vind ik ook jou biedemeier tafel het is een plaatje zo samen!
    fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig krukje, heerlijk om mee te decoreren, kaarsjes, een kleed. Altijd leuk.

    Groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ben jij ook zo gek op krukjes , haha, ik ook .
    Heb er ook al vijf en het zal niet de laatste zijn .
    Je kan er zoveel mee doen .
    Fijne avond
    Christel , Garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Van krukjes heb je nooit genoeg, dit is ook weer een erg mooi exemplaar Janny.
    Ik ben nog steeds verliefd op je biedermeier tafeltje, het krukje staat er mooi bij.
    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuke vondst! Krukken zijn altijd handig, zelf heb ik er ook drie, één in de keuken en twee nog in de kelder, die wil ik zelf nog een beetje opknappen.
    Groeten, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ze zijn leuk & zo handig!
    Staat er weer mooi bij.
    Liefs, Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat wist ik ook niet! Vaassen.. Zo dichtbij.. Die betaalbare mooie kruk had ik ook mee willen nemen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een gaaf ding....geniet er maar lekker dan liefs Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat is echt een heel mooi krukje, mooi hout, mooi model. Daar wordt je toch helemaal blij van!

    Groetjes, Inge
    deknotwilg

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh wat een mooi exemplaar is dit! Ik heb er sinds kort ook 2 en ben er helemaal verliefd op, ze staan overal leuk, deze is echt prachtig, als ik die tegengekomen was had ie ook achterin de auto beland, op zeker!
    Liefs, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ook bij ons thuis vind je de nodige krukken, uit woonwinkels maar tevens van kringloopzaken of rommelmarkten. Gelukkig hebben wij (ook) aardig de ruimte, dus als ik er een zie.........
    Groet, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  17. De krukjes zijn mooi he met dat oude hout, heel sfeervol en inderdaad ook erg makkelijk.
    Groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik heb er net ook een kunnen scoren bij de kringloop.....ze blijven leuk hè!
    Ben je nog naar Wageningen geweest naar het rode hoedjes festijn? Zag in de krant dat dit was...of ben je te druk met krukjeszoektocht?

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha die Trijnie...ja, ben in Wageningen geweest.
      Vond het altijd wel een leuk festijn, maar dit jaar echt minder.
      Of misschien...raken we wel verwend...:-)
      Liefs,
      Janny

      Verwijderen
  19. Leuk krukje en altijd multifunctioneel, staat leuk zeg bij dat tafeltje!~

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  20. jaaaa....top, ben er ook zo gek op, en iedere keer trap je er dan weer in:)
    groetjes Inge R

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooie kruk! als je eenmaal weet wat ze ongeveer kosten en hij staat er voor
    een leuk prijsje kan je hem gewoon niet laten staan he!
    Groet, Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  22. click for more info q8n01t7d26 replica bags from china 7a replica bags meaning you could try these out s9i43u7c15 replica louis vuitton bag replica bags uk replica bags supplier gucci replica handbags k4g60f2m71 replica bags uk

    BeantwoordenVerwijderen