anyone who keeps the ability to see beauty never grows old - Franz Kafka



maandag 15 september 2014

barok in de tuin...

Ja...barok!
Dat is natuurlijk wel iets heel anders dan stoer, landelijk en sober.
Maar klaarblijkelijk heb ik twee kanten, ha, ha! Ik houd voor binnenshuis van stoere en sobere items maar buiten mag het wat mij betreft iets zwieriger. Te meer daar we een behoorlijk groene en toch ook enigszins saaie tuin hebben. Daar vind ik beelden, potten en smeedijzer wel weer leuk staan.
Een poos geleden zag ik op MP een oude betonnen fontein (voor een heel zacht prijsje). Mooi van vorm en heel groot. Omdat we maanden geleden een heel grote boom wegzaagden aan de voorkant van onze parkeerplaats was daar nog steeds een stomp te zien waar ik me aan ergerde. Verwijderen zou een kapitaal kosten omdat daar zwaar materieel aan te pas komt maar laten zitten is ook zo wat. Ik was dus al van plan er een pot op te zetten. Maar het moest een behoorlijk grote pot zijn daar de stomp een behoorlijk omvang heeft. Enfin...de fontein leek met er perfect voor.
Wij togen naar het verkoopadres, vonden het een mooi ding en wilden hem wel kopen. Maar hoe we ook met zijn drieën sjouwden en trokken, er kwam geen beweging in het ding. Lood- en loodzwaar. Ten einde raad maar naar huis gegaan, nadat we de verkoper betaald hadden (hij had, na ons, nog vijf andere gegadigden:-)
De week erop met schoonzoon en aanhangwagen terug. Echt ongelofelijk maar die schoonzoon van ons tilde het ding ALLEEN op! Beresterk, die vent en hij heet dus niet voor niets David, ha, ha!
En thuisgekomen heeft hij meteen ook de stomp afgezaagd en rechtgemaakt en daarna weer de betonnen delen er op getild. Ppfff....
Ik heb er winterviolen en wat klimop ingedaan. Maar eigenlijk is hij leeg net zo leuk, dus wellicht vul ik hem ook helemaal niet meer. Zijn stompvoet begroeit wel weer met klimop, dat gaat hier razendsnel.
Een paar dagen later zag ik nog een kleine betonnen putto op MP. Ook opgehaald (gelukkig niet zo zwaar) en tussen de Rhododendrons gezet. Ook helemaal leuk, vind ik.
Ik snap dat het niet ieders smaak is en ik houd zelf ook niet zo van veel beton in de tuin.
Maar hier ben ik dan toch wel heel blij mee!



23 opmerkingen:

  1. In de tuin vind ik dit ook mooi staan hoor, het mag daar best een beetje sierlijk zijn. Dat zijn bloemen tenslotte ook. Gelukkig maar dat je de ideale schoonzoon hebt, die de loodzware aanwinst voor jullie kon sjouwen.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. In de tuin vind ik anders dan in huis, dit kan prima zo! Omdat het best grof materiaal is staat het ook wel een beetje robuust.

    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het ook mooi hoor Janny.
    Fijne Week.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het erg mooi staan in je tuin!

    Groet, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vind het super staan straks word hij wat groener en komt het nog mooier uit in de tuin ... staat daar prachtig grootte krans met een pompoen lijkt me ook wel leuk erop ;-) ...fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi, hi Rosita, je ziet het misschien niet zo op de foto, maar er kunnen wel tien pompoenen in, hoor!

      Verwijderen
  7. Oeps dus hij is erg groot. Ik vind het leuk. Weer eens wat anders.
    Liefs annekev

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik kan het geloven dat deze betonnen vaas een ton weegt.
    Echt een super aankoop
    Groetjes christel

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Staat gezellig hoor zo met de blauwe viooltjes erin, daar tussen al het groen! Maar je schoonzoon moet wel heel sterk zijn zeg haha!Liefs danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ooo ik vind hem mooi hoor, ik vind hem toch ook wel stoer...mooi plaatje!
    Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Helemaal leuk hoor...gewoon doen wat jezelf mooi vind dat is het allerbelangrijkste ...!!!...liefs van mij...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ooh maar dat heb je toch mooi opgelost hoor, echt een gaaf ding zeg die fontein, mooi hoor!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat heerlijk handig om zo'n schoonzoon te hebben! Dat kan je dus echt niet zelf!
    Maar het staat geweldig in de tuin, ik hou daar ook van.
    En zonder planten?.....staat misschien wat kalig? Zo met de violen vind ik het wel erg mooi!
    Maar idd.....smaken verschillen.

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik vind het mooi staan Janny. En hier staat ook een beeld van een vrouw in de tuin, wat een beetje sierlijk is. Maakt het ook wel weer een beetje spannend in de tuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik vind eigenlijk allerlei verschillende stijlen door elkaar juist erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat mooi Janny, al de sleuren is niet voor niks geweest...
    fijne dag nog
    liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtig hoor, zeker met het hele zwaarwegende verhaal erbij ;-) Zelf hou ik wel van stoer beton, aar dat gegegolfde vind ik persoonlijk iets minder mooi. Het is trouwens dé perfecte oplossing voor je boomstomp!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heel mooi, ook ik heb een fanatiek barokverleden haha, soms vind ik het nog steeds erg mooi! Liefs Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooi hoor!, en dat dan voor een zacht prijsje is helemaal leuk :-) prima oplossing zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. In een mooie tuin kan dit juist helemaal prima zoals in jouw tuin. Bij mij 'op de postzegel' zou het geen gezicht zijn, maar wat een goed idee zo voor je boomstomp!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Barok kan best stoer zijn! Dat zie ik wel... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen