anyone who keeps the ability to see beauty never grows old - Franz Kafka



dinsdag 13 mei 2014

olijfboompjes...

Eindelijk weer eens een beetje droog in de tuin!
We hadden al lange tijd een olijfboompje, dat door Hubbie elke winter moeizaam naar de garage wordt versleept, dus "wij nemen er dus echt geen andere planten bij die in de winter naar binnen moeten" :-)
Och, niets veranderlijker dan een mens...we zagen op MP een mooie hardhouten bank in een licht gebogen vorm. Mooi voor bij de vijver dus. Maar toen daar aan één kant een olijfboompje bij stond zag het er aan de andere kant toch wat...ehh...kaal uit. En het grappige is dat mijn man dat klaarblijkelijk ook vond want raad eens waar hij dezelfde middag mee thuis kwam. Juist: met nog een olijfboompje! De grote grijze potten waarin ze staan moeten natuurlijk nog wel een beetje verweren en bemost raken!
Tja...dat wordt dus dubbel sjouwen van de winter! En het leuke ervan is dat het dit maal niet mijn schuld is, ha, ha!
 
Mijn viooltjes op de veranda zijn erg mooi gebleven in tegenstelling tot de viooltjes die in de voortdurende regen hebben gestaan. Hopelijk knappen die nog wat op als het weer wat droger is.
Ben momenteel een tafeltje aan het behandelen (afbijten, schuren en donkerder maken). Het is een biedermeiertafeltje dat ik al heel lang zocht en dat ik gelukkig verleden week ook op MP vond.
Wordt vervolgd.


27 opmerkingen:

  1. mooie plaatjes mijn olijfboompjes hebben het dit jaar buiten gewoon overleeft ... prachtige die viooltjes altijd een dankbaar bloeiend plantje vind ik ... veel succes met je tafeltje en een fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat bankje is gewoon gemaakt voor die plek! Wat staat die daar mooi!
    En dan die olijfboompjes erbij, leuk dat manlief er nog een mee nam.
    En je violen zien er prachtig uit, mooi die kleur bij de grijze potten!
    Een fijne dag! Hier schijnt de zon!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is zo wel een heel mooi plekje in je tuin, Janny. Ik heb een paar jaar geleden binnen een olijfboompje gehad. Het ging heel lang goed en toch was het ineens gebeurd. Succes met het tafeltje, ik ben heel benieuwd hoe het wordt.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijke plek om te gaan zitten en wat een mooi bankje....je olijfbomen staan er zo mooi bij....spiegeling....
    Jammer van je viooltjes...ze hebben nogal wat te verduren gehad....maar wie weet knappen ze op....
    Oh leuk...ben benieuwd hoe je tafeltje eruit ziet en wordt :-)

    Liefs Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Janny het lijkt me daar zalig om zitten... heb je waarschijnlijk zicht over de ganse tuin ?
    Hopelijk krijgen we gauw weer warmer en droger weer dat we eindelijk eens van tuin en
    terras kunnen gaan genieten...die gezellige sfeer binnen heb ik gehad hoor, heb geen inspiratie
    meer voor binnen....
    fijne dag nog
    Liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het bankje is er gewoon voor gemaakt, en inderdaad, ik kan me voorstellen dat twee boompjes mooier staat. Wat een geweldige tuin hebben jullie toch,gelukkig wordt het dit weekend wat mooier weer. Geniet ervan! Liefs Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Olijfbomen zijn prachtig. En je tafeltje...ik ben benieuwd hoe die er straks uit komt te zien.
    Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo dat is wel een mooie aanwinst voor in de tuin zeg die bank. Heel mooi en de olijfboompjes maken het mooi af. Ik ben benieuwd naar je tafeltje. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Kijk maar uit met afbijt, ben van het Weekend behoorlijk ziek geweest...alles draaide om me heen...zo duizelig, mijn man zei het nog, ga nou met die afbijt bij een open deur staan...niet gedaan dus.
    Ik gebruik het maar niet meer....dus jij hebt ook zo'n leuk tafeltje....ik zoek ook, had er drie gevonden, maar allemaal in het Noorden van het land, zoek rustig verder, ik heb geduld.

    Je viooltjes zijn leuk zeg...mooi in die grijze potten.
    Fijne Avond nog,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou, ik moet zeggen: ik heb behoorlijke koppijn. Ik denk dat het ook door de afbijt komt, want normaal heb ik maar zelden hoofdpijn. Het is echt pokkenwerk, al die rondingen van het onderstel. Morgen ga ik schuren en daarna soda of chloor erover. Daarna misschien nog wat op kleur brengen, zie wel wat het nodig heeft.
    Succes met zoeken, ze zijn niet echt heel makkelijk te vinden, ik heb er erg lang naar gezocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een mooi bankje op een prachtige plek! Wat een mooie tuin! En die olijfboompjes zijn zo leuk!

    Groet, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuk bankje. Enne...als ze winters binnen staan geef je ze dan veel water...? Heb ze nog nooit levend door de winter gekregen....;)

    Fijne avond

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Olijfbomen moeten in de winter pas naar binnen als het gaat vriezen. Een tot drie graden vorst kunnen ze hebben maar niet veel meer. Ze moeten wel op een lichte, koele en vorstvrije plek overwinteren. Geen kamertemperatuur dus, maar tussen de 10 -12 graden. Water geven doe ik 1x om de week of anderhalve week.

      Verwijderen
  13. Mooi de olijven met het bankje...prachtig !!.....ben heel benieuwd naar het tafeltje.....fijne week liefs Ria...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een lekker plekje om te zitten. Mooi zijn ze hè, olijfbomen. Succes met je tafeltje, ben benieuwd naar het eindresultaat. Fijne avond nog.

    Liefs Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat heb jij een prachtige tuin !

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuke vorm heeft dat bankje en inderdaad leuker met aan iedere kant zo'n leuk olijfboompje!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een goeie vondst, dat bankje hóórt gewoon daar! Ik vind het wel een beetje jammer dat de olijfboompjes wat wegvallen tegen het groen erachter.. Ze zouden met je witte huis als achtergrond beter uitkomen :-))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Corine, daar heb je helemaal gelijk in. Op de foto lijkt het meer weg te vallen dan in werkelijkheid. Omdat de boompjes meer grijs blad hebben vallen ze toch wel op. Alleen op de foto kan ik dat niet goed tot uitdrukking brengen, dan lijkt het allemaal wat groenig.
      Maar tegen de witte muren zouden ze zeker meer opvallen, dat ben ik met je eens. Wie weet komen ze daar ook wel weer eens terecht :-)

      Verwijderen
  18. Wat een heerlijk plekje zo, op een bankje aan de vijver! Goede aanwinst hoor!
    Liefs Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een mooi plekje heb je daar bij de vijver! Ik ben benieuwd naar je tafeltje.

    Groet, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat lijkt me dat heerlijk zitten in het zonnetje!!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een heerlijke plek, zo op de bankje bij de vijver, geniet nog van het weekend!
    Groet, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat zijn je viooltjes nog mooi.....en je woont wel heel mooi.prachtig wit huis, mooie potten , verweren en bemorsen gaat vanzelf...lekker genieten daar bij jou met dit weer, of hebben jullie geen goed weer meer ?

    BeantwoordenVerwijderen

  23. Que bonito post, me he paseado por tu bloc y ha estado un regalo visitarlo, te invito a ver el mio, y esta semana encontraras trucos para hacer una limpieza ecológica del baño que espero te sea útil. Espero tu visita y si no eres seguidora me encantarías que te hicieras y así compartir nuestros blocs. Elracodeldetall.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ondertussen word ik alweer gek van de regen nu.... Maar ja, we zijn alweer 2 weken verder geloof ik! Hahahaha

    BeantwoordenVerwijderen