anyone who keeps the ability to see beauty never grows old - Franz Kafka



dinsdag 21 januari 2014

stolp...

Ik zag een poosje geleden een prachtige stolp met houten onderplateau van Hoffz. Helemaal weg van, maar zoals meestal met de spullen van Hoffz zat er een stevig prijskaartje aan...
Ineens herinnerde ik mij dat ik nog ergens een stolp én een houten plateau moest hebben
Zoeken, zoeken, zoeken!
Heel soms heeft het bewaren van spullen toch nog nut (meestal niet:-)
In dit geval vond ik de stolp ingepakt op zolder, klaar voor weet-ik-wanneer-verkoop en stond het plateau tussen de tuinspullen in de schuur.
Na wat schuren en Esatto loogbeits was hij geworden zoals ik voor ogen had.
En natúúrlijk is de stolp van Hoffz mooier, maar ik vind het de sfeer prima benaderen.
Ik ben dus weer aan het hoekjes maken geslagen en bezig met alles van hot naar her te sjouwen.
Voor mensen die niks met wonen hebben écht onbegrijpelijk, merkte ik van de week weer bij een vriendin. Ik moest wel een beetje lachen om haar niet-begrijpende reactie.
Maar ik weet zeker dat er hier veel lezers zijn die wél precies weten wat ik bedoel:-)

30 opmerkingen:

  1. Helemaal, ik ben ook heel vaak aan het schuiven of accessoires verplaatsen.
    Maar je hebt een prima oplossing gevonden. Goed dat dat in je gedachten schoot. En de Hoffz kandelaren erbij is toch ook nog een beetje Hofzz. Het plateau past mooi bij de zwarte kandelaar.
    En zo zijn we heerlijk bezig, Janny!
    Veel plezier!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha....ja, sjouwen met spullen, als ik weer nieuwe hoekjes heb, moet mijn man het even zien...zegt hij...ja, ik kan nou wel kijken, maar volgende week staat het allemaal weer anders...tsja..en dan heeft hij een keer gelijk...maar ach..als we maar bezig zijn toch...

    Ik vind je stolp en schaal mooi, er hoeft niet per se HOFFZ op te staan, ik heb laatst mijn man meegenomen naar een winkel waar ze HOFFZ verkopen, ( hij is meubelmaker ) ik zal je de details maar besparen.
    ik vind dat je weer een mooi hoekje erbij hebt Janny.
    Fijne Dag.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb niks met woonspullen, maar je creativiteit vind ik geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik 'rommel' graag in en rond ons huis, jouw blogjes geven me inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En wij begeijpen niet dat sommige mensen al jaren hetzelfde voor het raam hebben staan en nooit iets verschuiven en leuke hoekjes maken. Ieder zijn meug. Ik vind je stolp erg leuk geworden en het hoeft niet altijd duur te zijn om mooi te zijn. Groetjes, Nancy.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha ha, ik begrijp precies wat je bedoelt. Ik weet dat er achter mijn rug om ook gekletst wordt dat ik elke keer weer wat anders in huis heb. Zij begrijpen dat ook niet, want goed is goed zeggen ze dan. Ach, ik laat ze maar kletsen, ieder moet maar doen waar hij zich goed bij voelt.
    Je stolp is gaaf. Die van Hoffz heb ik ook gezien. De eerste keer dat ik hem zag keek ik op het prijskaartje en dacht dat ik iets met mijn ogen had hi hi. Een week later was ik met een vriendin in die winkel en liet ik haar even kijken. Nou, het lag niet aan mijn ogen. Allemachtig, wat een prijs! Een getal met 3 cijfers en het eerste getal was een 3. Nou nee, laat maar :)
    Een fijne dag nog, liefs Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou ik begrijp de veranderingen wel. Het is gewoon leuk om met je huis bezig te zijn. En zo'n stolp daar krijg je toch een kick van? Een geweldige oplossing. En wat is die leuk geworden. Persoonlijk vind ik dit dan leuker als zo'n gigantisch bedrag er voor betalen.
    Eten leuk hoekje geworden zo.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, ook ik begrijp precies wat je bedoelt. Heerlijk om zo toch bezig te zijn! En toch ook super dat je de stolp zo bijeen hebt gebracht! Lekker sfeertje! Ga zo door...............

    Groet, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ah, dat was die vriendin die ik toen gezien heb bij de potstal. Ik ken ook maar heel weinig mensen die echt iets met wonen hebben. Och zo doen we allemaal ons ding. En je stolp is heel leuk zo, iets wat ook niet iedereen heeft, en dat is net zo leuk.

    Liefs Lia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, het was niet een van die vriendinnen, hoor Lia. Maar dat had zomaar gekund, hi, hi!

      Verwijderen
  10. Dat heb je toch weer mooi gedaan. Hoffz heeft inderdaad een een prijskaartje waar je soms van achterover vakt. Dit heb je maar weer mooi opgelost met je eigen stolp.
    Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk hoor...is de kandelaar rechts achter van Hoffz ????...liefs Ria...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Goed bezig Janny, ik zeg altijd wie niet rijk is moet creatief zijn ;-) En dat bewijs jij hier dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja die van Hoffz waren schandalig duur ja en het is dan zo'n trend die weer overgaat, dan zou ik ook nooit dat bedrag ervoor gegeven hebben (ik heb er zelf niks mee, met die glazen stolpen trouwens)
    Maar wie wat bewaart, heeft wat hè. Zo heb je toch die sfeer en op die manier is het nog veel leuker, ben je het zat dan zet je het gewoon weer terug op zolder.
    Sfeervol plekje zo!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, ik had ook wel genoeg van de stolpen destijds. Maar toen ik die van Hoffz in een stoer en sobere omgeving zag, vond ik het toch wel leuk. Ach ja, niks veranderlijker dan een mens.....(dan een vrouw, hoor ik Hubbie zeggen:-)

      Verwijderen
  14. Ik ken ook maar heel weinig mensen die net zoveel met wonen hebben als wij blogsters. Wat een geluk hè dat wij elkaar hebben?? Heerlijk toch voor niets weer iets gaafs hebben, daar word je blij van.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Iedereen zijn of haar hobby moet je maar denken, dus blijf jij maar lekker schuiven hoor. Deze Hoffz variant à la Janny is een hele goede oplossing, de mensen die niets met wonen hebben zien het verschil sowieso niet. Maar jij wel in de portemonnaie ;-). Kun je weer leuke andere dingen mee doen!

    Ik zie dat je hier heel lief bij de reacties van anderen een reactie/antwoord achterlaat, maar de kans dat ze dit lezen is niet zo groot. Ze krijgen jouw reactie niet in hun mailbox, dan zouden ze dus hier bij toeval weer terug moeten komen om te zien dat jij hebt gereageerd. Aangezien veel blogsters ook veel andere blogs volgen is daar eigenlijk geen beginnen aan, dan zou je overal elk uur moeten kijken om te zien of je een antwoord op je reactie hebt. Ik geef het maar even aan, want jij bent er wel druk mee en dan is het zonde van je tijd, als niemand het leest.

    Een fijne avond, Janny! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ja, leuk als je nog steeds dingen bewaard. Nu zie je maar dat de stolp goed van pas komt en je toch voorzichtig moet zijn om leuke spulletjes (die op een bepaald moment niet meer in zijn) toch te bewaren. Ik bewaar alles, want wie weet? Mijn man vind mijn verzamelwoede toch niet alles. Maar ik denk, wanneer het niet in de weg ligt waarom niet dan. Wanneer ik iets nieuws heb kan ik daar uren met bezig zijn, en de volgende week kan het nog een paar maal worden verzet. Inderdaad onverstaanbaar voor sommigen. Maar er niet met bezig zijn vind ik dan weer bizar. Diegenen die iets met wonen hebben, zijn meestal ook bezig met hun kledij heb ik ondervonden. Hun kledij straalt ook bepaalde sfeer uit en moet ook allemaal bij elkaar passen, niet ?
    Fijne avond, grtjes Mien

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ai, praat me niet over stolpen.
    We hebben hier zo'n zes jaar een prachtige stolp (over een Jozef-beeld) gehad. Begin januari is hij door een iets te enthousiast meisje in diggelen geworpen. :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ha ha, wij dames weten precies wat je bedoelt...Ik vindt je stolp een plaatje, hoffz spullen koop ik ook meestal als ik wat anders goed verkocht heb op mp of een markt.

    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Stolpen, ik heb een hele verzameling, vooral de oude vind ik erg mooi. En tja, Hoffz, een stoer merk, maar de prijzen zijn gortig!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. wat ben je toch een handige tante!
    en waar de zolder opslag toch nog goed voor is.

    Engelien

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ha ha idd die snappen er niks van Mijn vriendin kijkt altijd of ik wel lekker ben Ha ha . Of ze komen met prut ...Kan jij dat nog gebruiken? Nou niet alles he We groeien dicht... Dus hier nu de regel iets eruit iets erin... Zo gaat dat

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Alleen al de stapel woontijdschriften zorgt hier af en toe al voor opgetrokken wenkbrauwen :)
    Ik vind je eigen variant op de Hoffz-stolp helemaal leuk, moet wel leuk blijven ... ook qua prijs tenslotte.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Dat heb je heel mooi gedaan zeg :-) bij mij zijn sommige mensen ook even de draad kwijt als ze bij me zijn, heb je dat weer verandert ?? enz enz...ha, ieder zijn ding toch?

    Liefs, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Prachtig geworden Janny.....
    Hoffz is echt duur....jammer hoor.....
    Fijne avond voor straks...
    Liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ja mijn kinderen roepen regelmatig: mam waar heb je dat nu weer gelaten? ik kan het niet vinden!
    Maar de grote dingen blijven wel staan want wat dat betreft valt er niet zo veel te verhuizen.
    En idd; ik heb ook vriendinnen de er niks mee hebben en dat snap ik dan niet.....iedereen wil toch leuk wonen?
    En wat is het leuk om iets te vinden/maken wat op iets hoffzerig (nieuw woord!) lijkt hè.

    Groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ja hoor Janny natuurlijk weet ik wie je bent. Dank je wel voor je reaktie.
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen