anyone who keeps the ability to see beauty never grows old - Franz Kafka



maandag 4 augustus 2014

ze staan weer...

Ze staan weer...!
Ik kwam langs de uiterwaarden van ons dorp enorme berenklauwen tegen, echt enorm!
Vanmiddag even langs gereden. Mocht eigenlijk niet, verboden voor auto's, maar ja...zeg nou zelf, zulke joekels laat je niet staan toch? En met de fiets was dus geen optie, ha, ha!
Ik moest ze thuis toch behoorlijk kortwieken, want ze waren te hoog voor de grote kruik in het erkerraam.
Natuurlijk kan ik helemaal geen mooie foto's maken omdat de kruik voor het raam staat en een donkere achtergrond veel beter is. Maar ja, zowel kruikvaas als berenklauwen verplaats je niet zo maar.
Maar geloof me: ze staan veel leuker dan op de foto lijkt.
Ik blog weinig op dit moment, maar dat komt omdat manlief nog een paar weken thuis is en we veel leuke dingen ondernemen. Tenslotte komt er zo meteen als de gemeenteraad zijn reces heeft gehad, niet veel meer van:-)
Ik ga dus nog even van de laatste loodjes genieten.....

25 opmerkingen:

  1. Dat zijn inderdaad grote exemplaren, ze staan erg mooi in de kruik.

    Ik wens je nog hele fijne weken samen toe, nu het kan moeten jullie de momenten inderdaad even pakken. Veel plezier.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk hoor Janny, heb je weer iets leuks staan in de kruik.
    Ben je zelf weer helemaal opgekalefaterd eigenlijk (na je val)?
    Geniet lekker van de vrije tijd samen, voor bloggen heb je straks weer meer tijd in het najaar, het is nu toch hartstikke rustig ;-)

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wowwww ze zijn prachtig Janny !!!...en ja heerlijk he je mannetje weer thuis sávonds.....hier ook ....genieten !!...liefs van mij...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oow wat zijn ze mooi. Ik wil ze ook graag, maar durf ze nog niet te knippen...
    Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi zeg, zie hier alleen nog maar berenklauwen die nog niet 'ingedroogd' zijn dus die knip ik nog maar even niet want je zult net zien dat ik dan weer zo onhandig ben dat ik dat sap op mijn handen krijg ...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De bloemschermen van de grote bereklauw zijn prachtig. De zaden hebben een kiemkracht van 7 jaar, ik heb ze in de tuin en het is een ramp. Maar zo decoratief! Begrijp dat je ze 'moest' plukken. Dit is een kleinere soort denk ik? Mooi om goud of zilver te spuiten met Kerst!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb ze toevallig gister ook geplukt Janny! Nou ja, mijn man haha. We reden ergens buitenaf en ik gilde ineens: Stoppppp!! Ik heb een mega grote bos geplukt, ze zijn al mooi aan het indrogen. Heb ze even buiten gezet omdat er nogal een dierentuin in zat. ;) Geniet ervan, liefs Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. PRACHTIG deze eenvoudige schoonheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik had onthouden waar ze stonden , ik spreek in de verleden tijd want onze groendiensten hebben ze allemaal weggemaaid :((
    Ze veroorzaken brandwonden als ze nog niet zijn ingedroogd .
    Pff nu kan ik op zoek naar anderen ,
    Vind ze ook heel mooi in een kruik
    Zonnige groetjes ,christel

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtigerd! Die bij ons staan nog vers. Onlangs tijdens fotograferen nog een blaar opgelopen van de stengel. Bij jou gaan ze al naar de herfstkant! Maar ze staat er prachtig!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja ik zie ze hier ook overal weer staan ...goed je handen gewassen?
    Groetjes Cora

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik verbaasde me erover dat deze enorme grote groep al zo gedroogd was. De rest er omheen was nog een beetje groen. Misschien heeft het met de watertoevoer in de grond te maken? In el geval ben ik erbij mee.

      Verwijderen
  12. ...er blij mee! Bedoelde ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb ze ook , sinds gisteren .... hier staat het er vol van .... ik vond de geur gisteren eerst heerlijk , maar ondertussen vind ik hem bij zo straf en ben ik de geur wel beu .... maar ze zijn wel héél mooi !

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik verbaas me erover dat je zomaar uit de natuur mag plukken,?! Ze zijn zo mooi waar ze horen!

    Vriendelijke groet,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve naamgenote, als natuurliefhebber vind ik dit echt niet zo erg. De gemeente maait hele velden weg en elk jaar komen ze toch weer op. Ze zeggen zelfs dat het een plaag is en dat ze weg moeten om te voorkomen dat het jaar erop alles vol staat. Ook het vele zaad dat al gevallen is zorgt ervoor dat er elk jaar weer voldoende berenklauwen zijn.
      Ik vind overigens wel dat je goed moet nadenken wat je meeneemt uit de natuur. Natuurlijk moet die er niet onder lijden.

      Verwijderen
  15. Prachtig zijn ze heb ze ook hier al zien staan maar ik waag me er maar niet aan ..met het sap als ze niet goed gedroogd zijn nog ...ik ken mezelf een beetje ha,ha ...
    Ben niet zo handig en in problemen heb ik momenteel geen zin :-(
    Maar bij jou staan ze prachtig dus genieten maar !

    Liefs Johanna Elfies Home

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel mooi, bij ons in de buurt staat ze ook ik ga maar eens kijken van het weekend maar met een paar werk handschoenen aan.

    Fijn weekend Janny.
    Liefs, marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Janny, dank voor je reactie....wat dacht je van een "blog-hondje" haha...
    maar ik begrijp je volkomen hoor, als je weer een hondje neemt is dat voor
    lang hé...het is een volwaardig gezinslid waar je ook elke dag rekening mee
    moet houden...geen makelijke beslissing !
    héél fijn weekend
    geniet ervan
    liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  18. mooi blog, i zag u via andere bloggers..en probeer ook vaker
    te bezoeken...fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuk wat afwisseling in je pot. Staat mooi!!

    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heel mooi Janny! Deze plant is toch giftig? Ik zag pas een foto met brandwonden voorbij komen omdat ze een berenklauw had geraakt?
    Zelf pluk ik ook wel eens zoiets maar die zijn niet zo mooi als de echte berenklauw!

    Ik heb je blog gevonden zie je wel ;)
    Ik ga morgen lekker eens op mn gemakje verder lezen.

    Liefs Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Janny, leuk jouw berichtje op mijn blog. Toevallig dat je dan ook weer raakvlakken ontdekt bij mensen die je verder niet kent en heel ergens anders wonen. Dit is ook zo leuk aan bloggen. Ik heb ook even bij jou een kijkje genomen. Leuke blog, prachtige foto's ook. Ik ga je ook volgen hoor. Ben benieuwd of je dochter inderdaad naar Denemarken gaat verhuizen. Onze dochter woont er nu bijna 1,5 jaar en heeft het er enorm naar haar zin.

    Gezellig weekend, Roelie

    BeantwoordenVerwijderen