anyone who keeps the ability to see beauty never grows old - Franz Kafka



vrijdag 31 augustus 2012

statistieken...

Ik weet niet of jullie er wel eens naar kijken maar ik tot vandaag eigenlijk niet.
Eerlijk gezegd keek ik nagenoeg nooit naar de statistieken van mijn site tot iemand me er een aantal vragen over stelde en ik geen antwoord kon geven. Vond het niet clever van mezelf en ben dus maar eens gaan nakijken wat de statistieken over mijn site vermelden.
Allereerst was ik hogelijk verbaasd over het aantal landen waar mijn blog kennelijk gelezen wordt.
Zwitserland, Canada, Indonesie, Frankrijk, Engeland, Belgie, Rusland, Verenigde Staten, Duitsland en Brazilie.
Ook het grote aantal verwijzingssites verbaasde me enorm. Leuk om te zien overigens hoe lezers klaarblijkelijk van het één op het andere blog komen. Zo werkt het bij mij ook, soms zit ik ineens blogs te lezen die op weer andere blogs vermeld staan.
Het meest verbaasd was ik echter over de zoekwoorden die mensen invoeren en waardoor ze uiteindelijk op mijn blog komen.
Grote hilariteit ook trouwens, want kun je je voorstellen dat iemand op mijn blog belandt door het invoeren van de term "kruisloze panty"? Of door de zoekterm "doorkijkkleding"? Ook "drie koffers abrikozenjam", "schandblok" en "krijsende vriendinnen" waren goed voor een stevige lachbui.
Gelukkig stonden er ook leuke termen als "poëzie", "vrouwenvriendschap" en "moeder-dochter relatie" op de lijst, hoor.
Kijken jullie wel eens naar de statistieken van jullie blogs? En zo ja, vind je daar ook zulke verbazingwekkende feiten?

12 opmerkingen:

  1. Ja, regelmatig. De zoekwoorden zijn allemaal gerelateerd aan Alzheimer: stapje terug, blog Alzheimer, vergeten, sleutelcode, Alzheimer alleen thuis, etc.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kijk regelmatig en blijf me verbazen. ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kijk eigenlijk nooit naar de statistieken, wel af en toe naar mijn counter en het aantal volgers.
    Heb zojuist even een blik op mijn statistiekinfo geworpen, en zag bij de zoektermen geen spannende dingen staan: Ladder, buffetkast, bordenrek. Saai hoor! Haha, toen ik met Room 17 begon werd mijn site nog wel eens geassocieerd met dubieuze Dark Rooms.
    Nou, dan toch maar liever een bordenrekje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, ik kijk wel eens naar het aantal bezoekers van mijn blog, maar al die andere zaken, nee, nooit geweten dat je dat ook kon nakijken?!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha ha, ik geloof er niets van! Want toen ik namelijk mijn nieuwe blog opende, en direct na het eerste berichtje op 'statistieken' klikte, stond er al dat ik meer dan 479 bezoekers had gehad... volgens mij worden we belazerd waar we bij zitten!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En binnenkort komen ze hier op zoektermen als: oma en kleinzoon. Van harte nogmaals.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi, hi.... ja! Daar verheug ik me enorm op!
      Dank voor je felicitatie!
      Janny

      Verwijderen
  7. Oh, ik kijk eigenlijk ook niet zoveel. Nooit eigenlijk.... Zou eens op zoek moeten gaan. Wil ik dat wel weten, vraag ik me dan weer af.... *zucht*

    BeantwoordenVerwijderen
  8. 't is lang geleden dat ik het nog eens gedaan heb. moet het kennelijk nodig nog eens doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Eigenlijk kijk ik er nooit. Maar nu je het zo zegt: toch maar eens doen dan.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nee, ik kijk nooit op mijn statistieken. Het ergste vind ik nog wel dat ik geen idee heb waar ik ze kan terugvinden. Hoe noem je een dergelijk widget of whatever om te kunnen zien uit welke landen mensen op je blog geklikt hebben?
    Het verbaast me overigens niet dat je zoveel fans hebt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik probeer telkens van het naar mijn statistieken kijken af te kicken, maar blijkbaar ben ik de enige stats-addict hier ;)

    BeantwoordenVerwijderen