anyone who keeps the ability to see beauty never grows old - Franz Kafka



maandag 18 april 2011

collier...

Eén van de dingen die ik erg leuk vind is het slenteren op een antiek- of brocantemarkt. Dus togen we (op een zonovergoten) zaterdag naar Wijk bij Duurstede waar een leuke markt was met 90 brocanteurs. Dorestad (zoals het vroeger heette) was in het tijdperk van Karel de Grote een van de grootste handelshavens langs de Rijn.
In de gehele stad, in galeries, restaurants, kerk en kerkplein, op de laan naar en het plein voor het kasteel; overal stonden kraampjes met een heel mooi aanbod aan antiek en brocante. Ik kocht er wat oude, geslepen likeurglaasjes en een klein waterkarafje van kristal, dat ik als vaasje ga gebruiken:-)
Bovendien kocht ik bovenstaand collier en daar ben ik ontzettend blij mee. Helaas komen op de foto de prachtige kleuren en de fonkeling niet echt over. Maar ik en foto's maken...zucht!
Het collier is gemaakt van Fluoriet edelsteen in verschillende tinten groen, blauw en paars.
Onderstaande betekenis wordt aan Fluoriet gegeven:
Fluoriet is een beschermende en stabiliserende steen, die het zelfvertrouwen vergroot en helpt structuur te brengen in ons leven. De steen geeft inzicht in beperkende gedrag- en denkpatronen en onderdrukte gevoelens en werkt emotioneel stabiliserend. De steen bevordert de concentratie, zorgt voor een snelle informatieverwerking en helpt om verbanden te leggen met al aanwezige kennis. Het beschermt tegen en reinigt elektromagnetische straling (bijv. van computers en mobiele telefoons). De steen heeft een positieve werking op stijfheid, gewrichtsproblemen (zoals artritis) en reuma. Het is goed voor de botten en tanden en het verlicht de pijn bij gordelroos en andere zenuwpijnen. Verder heeft het een gunstige werking op de huid (bijvoorbeeld op puistjes en rimpels) en slijmvliezen, met name van de ademhalingswegen.
Nou, ik zit voorlopig goed, dat begrijpen jullie!!

14 opmerkingen:

  1. Iedereen zou zo'n collier moeten hebben. Weg met alle kwalen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geluk gewenst met je nieuwe aanwinst .
    heerlijk die brocantes !
    En wat een vrolijke Laurel en Hardy hiernaast .
    Onvermoeibaar aan het dansen .
    Ik hou ook van edelstenen . Heb er altijd een in mijn zak . Na een poos voel ik dan dat het tijd is voor een nieuwe/andere .
    Op school bij ons hebben alle collega's edelsteentjes voor de jarigen die langskomen .
    Genieten van het heerlijke mooie weer !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Janny, wat leuk, ik ben er ook geweest gisteren! Heerlijk rondgeslenterd en in een paar leuke woonwinkeltjes gekeken.
    Fluoriet, ken ik niet, maar zou absoluut een geschikte steen voor me zijn ....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lees net dat je ook in de Nije Poorte bent geweest. Wat een prachtige spullen hé? Zo warm, en sfeervol...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. idd fluotiet heeft zijn kwaliteiten...spoel hem maar eerst eens grondig ond stromend water en leg hem een nachtje in volle maan op een bedje van mos... veel plezier er mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heb je ook een steen voor het aantrekken van leuke banen, het liefst met een flink salaris? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een prachtig halssnoer! lieve groet, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie ketting, prachtige kleuren. Ik houd ook van edelsteen. Ik weet niet of het werkt zoals jij zegt maar alleen het idee dat de stenen zo oud zijn en misschien wel eeuwen opgeslagen lagen onder grond vind ik indrukwekkend.
    Dora

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wijk bij duurstede is zo leuk!
    ik hoop dat deze prachtige toverstenen hun eigenschappen waarmaken!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Behalve de geweldige eigenschappen is het een prachtig collier Janny! Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  11. J onderschat je fotografische kwaliteit, de ketting is prachtig,de transparantie is goed zichtbaar,heel verfijnt.
    Geen slimme hersen training meer nodig,je doet gewoon jouw ketting om!

    Rechtlijnig denken wordt hierdoor dus onmogelijk gemaakt.

    De beschermende functie is een geduchte concurent van de huid verzorgende producten.

    kortom,dit is dus een verantwoorde investering geweest.

    ik hoop dat er wat paars in zit,zodat wij er van mogen mee genieten.

    Gaz.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. een mooi halssnoer en het beschermt je tegen alle slechtigheden..............
    Wijk bij Duurstede, een mooi stadje. Er is daar een boetiekje dat vol hangt met mijn schilderijen.
    XXXm

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je bent dus omhuld door "goede vibes" én een mooi halssnoer... dan kan er niets meer fout gaan, vermoed ik.
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je hebt een goede aanschaf gedaan, Janny. En je hebt een leuke dag gehad...Wat wil je nog meer?
    (Mooi weer en dat hebben we!)

    Ik houd ook van (edel)stenen. Op mijn nachtkastje ligt een Engelensteen, voor het aantrekken van energie,maar dat wil nog niet zo lukken ;-)

    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen