anyone who keeps the ability to see beauty never grows old - Franz Kafka



donderdag 18 juni 2009

Broodje Aap met water.....

ANDERHALVE LITER water per dag drinken. Dat horen we al jaren. Hele volksstammen slepen hun plastic flesje mee naar kantoor of klaslokaal.
Grote onzin, zegt Heinz Valtin, een professor emeritus in de fysiologie aan de medische faculteit van Dartmouth. Ook andere onderzoekers kwamen al tot die conclusie. De regel van anderhalve liter, of 8 glazen, is waarschijnlijk gebaseerd op een misverstand. Veel diëtisten die de regel aanbevelen, vergeten dat een groot deel van het water dat we nodig hebben al aanwezig is het voedsel dat we eten.

Dit sluit aan bij wat ik eigenlijk al jaren dacht maar nooit goed kon onderbouwen.
Hilarisch al die meegesleepte flessen water... enkel omdat "een mens toch acht glazen water per dag nodig heeft.."
(Ik wacht gewoon op de volgende hype. Hopelijk beveelt die acht glazen wijn per dag aan! Kijk: dat zijn hypes waar je wat aan hebt!)

3 opmerkingen:

  1. ja.... helemaal gelijk in.
    ik word helemaal akelig van al dat water. leuk blog hoor.
    Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een mens wordt wel eens moe van al die onderzoeken. Dan is dit juist goed en dat niet. En de volgende week weer omgekeerd.
    Leuk om te volgen maar gewoon maar je eigen instinct volgen, lijk me het beste.
    Groet,
    Yvon Cornelissen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Volgens mij heeft alleen Manneke Pis al dat water echt nodig om goed te kunnen.....

    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen